sâmbătă, 16 februarie 2013

Cautam sa tin aprinsa inima, unde scanteie nu-i!


    Nu e vina mea! Nu e vina lui! Cautam sa tin aprinsa inima, unde scanteie nu-i!
Isi repeta in minte fara oprire, sperand sa poata pune capat atator regrete privind despartirea de primul si cel pe care il considerase chiar cel din urma iubit al ei. De ce-as gandi altfel!? La urma-urmei nici nu am implinit 20 de ani, si am toata viata inainte pentru a gasi omul potrivit. La naiba, pe cine incerc eu sa mint!? Imi lipseste ca mirosul florilor de mai, iarna....mi-e dor ca de fragii copti, inrosind poiana....Nimic clar nu se poate aseza in capul meu, sunt mult prea ravasita si o vad bine. Dar, offf, tu inger pazitor, daca mai esti cu mine si nu dormi, ce ma fac!?
   -Dorina, trezeste-te... intarzii la coafor si in plus, aiurezi in somn, ii striga mama in prag.Vrei sa intarzii la propria nunta?
Tresare, buimaca, nedesprinsa inca din acel vis...dand din maini parca incercand a alunga spirite rele ce simtea ea ca pusesera stapanire pe starea ei de constienta, abia raspunzand:
- Ooof, l-am visat mama... pe Codrin. Traia, dar in viata altei femei...iubea, dar inima nu-i mai batea pentru mine. Si cat l-am asteptat, am ajuns sa fiu urmarita de amintirea dragostei noastre pana in ziua nuntii mele. Ma intreb, ce semn e asta?
-Scumpo, nu te mai necaji. Orice s-ar fi intamplat cu el, e clar ca nu se mai intoarce. Am auzit zilele trecute, ca parintii lui vor sa-l declare mort si sa inceapa a-i face cele crestinesti.
  O lacrima prelunga ii acoperii obrajii rosii ca flacara, strangand la piept perna al carei parfum ii amintea de el, lucru pe care mama ei care parasise camera vorbindu-i din bucataria alaturata unde pregatea cafeaua, nu-l baga de seama.
  Plecase la studii in Austria, unde(dupa spusele lui) fiind  printre cei eminenti, popularitatea lui starnise invidie in randul anumitor colegi... invidie care a culminat cu amenintari si acte de cruzime, pentru ca mai apoi el sa dispara memaiafladu-se vreodata de el. Apucase sa ii scrie iubitei despre pericolul ce il pandeste, rugand-o sa isi vada de viata, uitandu-l, cum poate viitorul avea sa nu-i mai aduca impreuna... Si asta fu de ajuns ca ea sa nu mai aiba pace. Timp de 2 ani de zile l-au cautat, si s-au facut cercetari, dar nici urma de el, astfel autoritatile luand decizia de a suspenda cazul, pana la noi indicii.
 Pe Mirel(ofiter in armata) il cunoscuse in urma cu aproape trei ani, pe cand se afla in exercitiul de cautare al iubitului Dorinei. Insarcinat, pe de o parte cu datoria civica....in timp ce o cunostea mai bine pe cea care declansase ancheta, desi constient de inutilitatea acelui sentiment nascut, in el incepuse a se da o lupta dubla.     Nu ar fi vrut sa raneasca si mai mult sufletul iubitei indurerate, si cu toate astea isi facu loc usor in viata ei, ca peste un an ea sa-i devina logodnica, si mai mult decat ca il facea fericit pentru el, se bucura a o stii sub protectia lui de acum, jurand a nu mai permite cuiva sa-i faca rau.

 Domnisoarele de onoare sosira curand , iar Teo, cea mai buna prietena si una din cele mai ticnite persoane pe care le putea avea in preajma cineva, suspicioasa cum era, incepu sa o ia la rost:
-Ti-ai gasit sa plangi si sa ti se umfle ochii, ca niciun machiaj sa iti mai acopere cearcanele astea. Tu fato, dar ce-ai facut azi-noapte!? Doar nu te-apuca pandaliile taman acu.Vino-ti in fire, soro, ca ne apuca seara si te pomenesti ca te ducem in pijamale in fata altarului, cel mult sa mai fie timp pentru a-ti prinde macar voalul.
-Lasa astea.Ce inseamna cand visezi persoana iubita cu altcineva?
-Inseamna ca ai luat-o razna!Asta era!?Pai cum iti inchipui tu ca are vreodata Mirel sa se uite sub alte fuste, decat a ta, cand stii bine cat a luptat sa te aiba?...Ma rog, si totusi e de bine, inseamna ca si de s-ar intampla asta, se intoarce tot la tine.
 Ce nu pot face  mainile a cinci fete!? In mai putin de o ora mireasa era ca scoasa din cutie, si de s-ar fi gasit alta prin revistele de moda, tot nu o intrecea. Dorina stralucea de sanatate si prospetime, in ciuda zbuciumului interior care nu trada rana sufletului, nevindecata inca. Zambea pe jumatate si in farmecul acesta neprefacut isi facu aparitia la ceremonie, la brat cu tatal ei...in vazul lumii intre care unii mai carcoteau si acum, privind trecutul ei.
  Ajunsa langa Mirel, lui ii tremurau picioarele de emotie si trada o nervozitate care pe Dorina o nelinistea, intrucat nu-i statea in fire, acestuia. Il lua deoparte, cu acel calm ce nu trebuia a da de stire celorlalti ca ar fi ceva in neregula, si il intreba simplu:
-Ce s-a intamplat?... nu esti in apele tale, caci te cunosc prea bine...
-Am o scrisoare, legat de trecutul tau...nu ti-am putut-o da pana acum, cred ca este mai bine sa o citesti totusi, altfel m-as simti vinovat...si dupa ce ne-am casatori, ar putea fi tarziu.
-Dragul meu, nu vreau sa stiu nimic...stii ca te apreciez sincer si insemni mult pentru mine. Nu mi-ai putea ascunde ceva important.
Fura intrerupti de viitoarea mama-soacra, care ii anunta sa se grabeasca deoarece preotul astepta...si iata-i inaintea altarului, primind binecuvantarea.Veni randul ei sa raspunda, cand usa se deschise in prag aparand, cine credeti?
- Nu te poti casatori cu el, sunt aici, m-am intors dupa tine...orice ti-ar fi spus nu e adevarat.
Dorina ramase ca traznita, neintelegand nimic. Inima incepu sa i se zbata in piept atat de tare, incat aproape lesina. Traia un vis, sau Codrin tocmai revenise in viata ei!? Sa se arunce in bratele lui, sa fuga cu el? Cu ultimele puteri ce-i permiteau a mai gandi lucid, deschise scrisoarea. Apoi fugi spre iubitul ei dintai, ce o astepta cu bratele deschise. Dar ea nu ii sari in brate. Stupoare! Ii arunca scrisoarea in fata.
- Nemernicule! Mincinosule! Mi-ai distrus ani din viata, crezand ca esti mort, iar tu...Ooof, acum inteleg tot. N-a fost un vis. Ai ramas acolo pentru alta, cu alta...in timp ce mie imi frangeai inima, suferind pentru ce ti s-ar fi putut intampla!
-Individului ii scapa o lacrima, cazandu-i la picioare...baiguind ceva in apararea lui.
Toata lumea se uita la ei, ca la un mare spectacol de teatru...O voce sparse tacerea:
-Da, il iau! Si i se arunca in brate...iar el isi saruta mireasa, plangand amandoi!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu